Wordfreedom’s Weblog
Just another WordPress.com weblog

MHoo, cea mai buna scuza pentru „antieroi”

Sunt cunoscuti in lumea muzicala americana drept “a Red Hot Band of Gypsies”, denumirea aceasta facand trimitere la piesele baietilor care au influente muzicale din creatiile trupei de funk-rock Red Hot Chili Peppers. Totodata, regasim si influente provenite din folclorul pasional, traditional al tiganilor.
Ei sunt trupa de indie-rock alternativ, “Madame Hooligan”(“MHoo”)! Cantecele de pe primul album al formatiei, “Antiheroes” reprezinta o radiografie acida a societatii contemporane imbinata cu note puternice de romantism sfasietor si revolta creativa.

In piesele de pe album si mai ales in cantecele “Antihero”(“Antieroul”), “Tango” este sculptata in linii dure imaginea tanarului idealist venit din Romania comunista in SUA, gata sa sa soarba dintr-o suflare toata savoarea libertatii de credinta, de exprimare artistica in stilul “sex, droguri si rock’n’roll”. Ajuns in Orasul Ingerilor, atras fiind de mrejele cantecului de sirena al celebritatii, tanarul se loveste curand de fata hidoasa a realitatii. Fiecare noua promisiune de libertate, de fericire halucinogena ascunde in spatele sau doar dezamagiri. Potrivit piesei “Hooligan” (“Huligan”), singura cale de eliberare din stransoarea dezamagirilor pare a fi o scrisoare criptica despre experienta din Lumea Noua, trimisa catre parintii din tara. In aceasta creatie, artistul lucreaza intr-un restaurant unde este umilit in fiecare zi de supervizori, clienti si este numit in batjocura „Pseudo-Mozart”. Influenta din poeziile criptice ale lui Ion Barbu este foarte concentrata in versurile cantecului. „Mrs. Mushroom pushes me/ Seven bosses rave at me” („Doamna Ciuperca ma impinge/ Sapte sefi urla la mine”). Doamna Ciuperca este proiectia feminina a Regelui Ciuperca, simbolul omului mediocru din poezia lui Ion Barbu, „Riga Crypto si lapona Enigel”. La fel ca si lapona Enigel, artistul izolat isi gaseste „raza de soare” prin muzica si atitudine de „huligan”.

Piesele reprezinta un dus rece al realitatii, un simbol al unei vieti traite in demnitate , dar fara a fi incununata cu iluzii desarte. Dupa acelasi crez se conduc in viata si membrii trupei MHoo: Radu Almasan (voce si chitara), David Baloon (chitara) si Andrei Cebotari (tobe). Intr-o lume plina de cadavre ale salvatorilor gresit ghidati spre telul lor, MHoo ne ofera o lectie de supravietuire: rezistenta activa, singura cale de a-ti implini visele. In sprijinul ideii vine versul : „Who are you to save the world ?(…) I’m your best excuse!”(“Cine esti tu sa salvezi lumea?”, „Sunt cea mai buna scuza a ta!”).

In iunie 2008, in Los Angeles au fost numiti artistii lunii in revista indie Deli Magazine si „Best new band” („cea mai buna formatie noua)” pe Buzz Radio.

“Freak the World” anunta calatoria plina de dezamagiri , cand tiganca spune baiatului de 15 ani ca va cunoaste un loc unde “ingerii fug lasand in urma praf celest”. Desi zilele de munca sunt covarsitoare, toti vanatorii de vise, inocenti ori ingeri decazuti au puterea sa urce entuziasti trenul luptei pentru apararea viselor lor. Toate franturile de imagini in care sunt alaturate haotic sacrul si profanul formeaza un puzzle nebunesc si de impact. Cicatricele psihice rasarite in urma muscaturilor provocate de discriminare, de razboi, de bucuriile intunecate pe baza de opium s-au transformat in perlele unui “rozariu al durerii”. La fel ca si Tudor Arghezi, in poemul “Testament”, artistul a iscat bijuterii musicale din “bube, mucegaiuri si noroi”. Efectul dezastruos pe care il are discriminarea, violenta in lume asupra copiilor este foarte bine evidentiat in piesa ”Issa in the Park”. “Morphia Child” ne injecteaza o doza covarsitoare de tristete pentru lungul alai de cadavre, de vieti stricate din cauza consumului de droguri. Artistul condamna indiferenta si incapacitatea de a transcede cortina de aparente , desi exista persoane care au puterea de a opri eroziunea spirituala.

“Numbers” ne indica faptul ca lumea contemporana a devenit o forma fara fond din cauza orientarii oamenilor spre partea pecuniara a vietii. “Beggar on 4’th street” are un iz de opera metal si reprezinta o consecinta nefasta a situatiei din ”Numbers”.

Iubirea si suferintele ei au fost pictate muzical in piese precum “I’m a Corpse” , “Islands of Violet”, “Birds of Prey”. Cantecele folk subliniaza cu acorduri rock, cu vibratii muzicale tiganesti, cu sunete fantomatice de muzica electrica pustiul pa care il lasa o relatie de iubire salbatica.
In piesa „I’m a Corpse” este tesuta cu mult patos, in cuvinte grave o relatie de dragoste distructiva. Fiecare cearta,, fiecare infdelitate si separarea de iubita sa si-au infipt coltii adanc in sufletul artistului.Cum inima i-a fost rastignita,a ramas doar un cadavru cu ochii vii gata sa faca aceleasi lucruri ca la inceput.

„Islands of Violet” pune in scena brutalitatea unei relatii cu o femeie maltratata, captiva intr-un triunghi amoros. In locul mangaierilor alunecand pe pielea frageda, pe trupul fetei rasar insule violet, dureroase. In locul colierelor de rubine si safire, urme de degete inclestate deseneaza povestea unei vieti chinuite care cere razbunare prin crima. Amantul vrea sa ii curme suferinta tinerei ucigandu-i sotul, dar este o situatie vicioasa din care nu exista iesire. Atmosfera de empatie apasatoare este pictata cu un asalt rock.”Why can’t you break free?” („De ce nu poti evada?”)

„Birds of Prey” descrie pretul pe care il plateste artistul pentru pacatul de a aduce in lume focul creatiei sale. Asemeni lui Prometeu, a carui inima este sfasiata de corbi din porunca zeilor pentru ca adus focul in lume si artistul nostru indura pentru arta, loviturile „pasarilor de prada” cu fate de oameni. Versurile sunt presarate cu simboluri numerice ezoterice,cabalistice si subliniaza numeroasele consecinte dureroase ale unei relatii salbatice de iubire. Tempo-ul accelerat confera senzatia ca lucrurile au iesit de sub control, iar prezentul pare a fi inlocuit cu specificul muzical al lumii vechi, dar in stilul rock’n’roll.

Piesa mea favorite este “Phoenix” deoarece este un imn inchinat vietii si supravietuirii. Cantecul pare a fi continuarea piesei „I’m a Corpse”. Dupa ce tanarul a ars sufleteste pana la stadiul de cadavru, cenusa, in Phoenix este gata sa renasca la fel ca pasarea legendara printr-o noua iubire. Totodata, piesa are si un mesaj profund pentru „antieroii” trupei. Desi noi, antieroii am ars in flacara suferintelor pana ne-am transformat in cenusa, putem sa adunam cioburile nazuintelor noastre spre a le reinvia asa cum renaste pasarea Phoenix din propria cenusa.

Anunțuri

Un răspuns to “MHoo, cea mai buna scuza pentru „antieroi””


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: